Banat dobija prvi auto-put
Banat će, prvi put u istoriji dobiti auto-put. Saobraćajnica duga 105 kilometara spojiće Beograd, Pančevo, Novi Sad i Zrenjanin.
Na trasi auto-puta planirana je izgradnja četiri velika mosta – dva mosta preko Tamiša, most preko Begeja i most preko Tise – i četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštanja sa prugom. Biće izgrađeno i 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.
Veliko gradilište u Jabučkom Ritu. U toku su pripremni radovi za izgradnju auto-puta Beograd – Novi Sad-Zrenjanin. Izvođač je kineska kompanija „Šandong haj spid grup“ (Shandong Hi-Speed Group).
Na terenu je više od deset građevinskih mašina. Poznato je da u ovom području ima podzemnih voda, a trenutno se izdvaja pesak, koji će se, kada se osuši, koristiti za nasipanje puta.
Ovo će biti prvi auto-put na teritoriji Banata, a saobraćajnica duga 105 kilometara spojiće Beograd, Pančevo, Novi Sad i Zrenjanin, ali i opštinu Opovo.
U okviru auto-puta planirana su četiri velika mosta, preko Tamiša, Tise i Begeja, još nekoliko njih preko pruga i kanala, kao i mnogobrojni nadvožnjaci i podvožnjaci. Putovanje će biti znatno skraćeno, što će mnogo značiti i putnicima i privrednicima.
Projekat jeste zahtevan jer je saobraćajnica duga, i ispresecana kanalima i rekama, kaže inženjer Lu Junfeng. Međutim, ne očekuje da će biti problema, jer je teren celom dužinom ravan.
Kineska kompanija planira da u jednom trenutku gradilište bude otvoreno i u blizini Zrenjanina, tj. da se radovi istovremeno izvode iz oba pravca.
U planu je da se auto-put u Beogradu spoji sa obilaznicom kod Ovče, a prvo će biti izgrađena deonica od petlje Ovča do petlje Glogonj Jabuka.